2011-03-21

Omplantering idag igen


Då var det dags igen, planterade om hälften av denna bricka med Zinna, Palettblad, Lavendel, Phlox och Klockmalva. Vart bekymrad över platsbrist så det vart bara hälften av plantorna som fick nya hem, Palettbladen hade inte så farligt med rötter, trodde det skulle vara värre.


Lavendeln fick en blandning av perlite, såjord och plantagens plantjord fick för mig att det skulle fungera bra, vi får se. Vad härligt dom luktar, det är första året jag har sått lavendel och det ser ut att gå bra, dom växer ganska långsamt och har litet rotsystem vilket är tacksamt för dom kräver inte så mycket plats.

2 kommentarer:

  1. Åsa Strömqvist2011-03-24 17:17

    Hej Susan!

    Vad roligt att du startat en blogg!

    Himmel vad det växer hos dig. Jag har varit lite trög i starten i år så jag har inte sått särskilt mycket än.

    Imorgon ska i alla fall jag och Mattias åka på Nordiska Trädgårdar.

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!!

    Ohhh vad avis jag blir, skulle gärna ha varit där jag med.
    Hög tid att sätta fart så du får härliga växter i växthuset ditt.

    Ha kul imorgon och köp en massa, det skulle jag ha gjort. Det ska finnas massor med fina Chilisar där har jag hört.

    SvaraRadera