2011-03-17

Byggnation och omskolning

Idag satte jag upp en hylla i ett av fönstren i vardagsrummet, där är det lägre temp och så naturligt ljus mest hela dagen, bara solen behagar sig titta fram vilket den har gjort stadigt nu i ett par veckor. Sambon vart inte så jätte lycklig på mig och suckade ;-)

Omskolade om flera småplanor som var bredsådda.
Nästan alla Lupiner, Jättevallmon, Malva 'Zebrina' och Underblomma
Lupiner borde man nog så i djupa kärl direkt från början, likaså med Underblomman den såddes 5/3 och hade mycket rötter redan.

2 kommentarer:

  1. Sambosar får man stå ut med *hihi*
    Synd att du inte kunde visa med bild jag hade gärna velat se din hylla =) och dina lupiner =)
    jag har inge plats för mina nu så jag kommer sätta dom i vår ute istället. Lycka till med gubben och odlingarna =)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Tänkte fråga dig om hur varmt chili plantorna vill så efter att de har grott? rumstemp eller svalare?

    /Sabina

    SvaraRadera