2011-03-05

Mera sådder

Igår la jag en massa frön i blöt, liljefröer mm lägger jag i Euroshoppers babyservetter viker till dom, blöter lätt och lägger i en plaspåse sedan in i kylen, man får kika till dom några ggr i veckan så dom inte har börjat gro, när dom gror åker dom ner i en kruka med jord.

Blötlagda:
Clematis recta "styvklematis"
Pulsatilla vulgaris "Röde klokke"
Pulsatilla vulgaris "Lila"
Lilium monadelphum
Fritillaria persica "Vit"
Krollilja Gul
Krollilja Vit

Idag vart det vanlig sådd av:
Malva Zebrina
Blågull vit
Polarblågull polemaonium boreale
Afrikask Oxtunga "Blue Angel"
Blodamarant "Autum Pallet"
Fingerborgsblomma "Dusky Maid"
Aubergine Mixed Asian och Eurpean
Kejsarvinda "Blue Picotee"
Mirabilis Jalapa Gul underblomma
Blå axlobelia siphilitica perenn
Primula capitata Noverna Deep Blue

2 kommentarer:

  1. Vad många roliga fröer du har satt =)
    Jag satte oxå en del i dag, det blev purjolök, stockroser och petunior. Några primula sorter skulle jag oxå vilja ha... måste kolla runt lite och se om jag kan hitta frön på fröfirmorna.
    ha dé // Mari

    SvaraRadera
  2. Ja primula är så härliga men det återstår o se om något gror ingen har hittils grott. Har tyvärr inga fröer av dom har satt dom få jag hade. Dom verkar lite tjuriga av sig hoppas hoppas.

    SvaraRadera