2011-03-15

Omplantering av Pelargonerna

Idag fick jag en doftpelargon av en väninna(den i stora krukan), hon tyckte den mest var ranglig och trist. Jag förbarmade mig över den och fick då inspiration att plantera om alla mina pelargoner, tänk att jag kan skriva så..... har inte lyckats förut med dessa växter och har väl eg. inte gillat dom speciellt heller. Fick tidigare skott av väninnan från en som doftar cola, dom har tagit sig riktigt bra och det vart 4 krukor med 3-4 skott i varje, dom har rotat sig fin fint (dom övriga krukorna).

Fick 6st av en vän i somras med mitt namn i deras namn, detta gjordes när det var lite jobbigt i mitt liv och uppskattades otroligt mycket, jag vart riktigt rörd. En av dessa pelagoner har jag lyckats jättebra med övervintringen och tog tom 3 sticklingar av, hoppas jag lyckas att rota dessa.
Frissade till doftperlargonen och hoppas nu att den ska uppskatta mitt fjäsk, sticklingarna syns nedan.

Tänk jag har tom beställt tre pelargoner, vi får se hur dom ser ut när dom kommer. Skriver då om hur det företaget har hanterat min order.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar