2011-03-21

Crazy Chili

Helt otroligt men denna chili vart omplanterad 14/3 = 1 vecka prick och redan fyllt upp med rötter i krukan dom är helt crazy precis som jag :-)

Sweet Cherry var en av dom först jag odlade för 2 år sedan och var en besvikelse, dottern som var ca 2år och kunde bara inte låta bli chilin när den såg så god ut, röd och fin, hon åt på den och jag tänkte jaja du lär då få lära dig att låta bli mina chilisar men icke den var så god. Jag tappa hakan, trodde den skulle vara lite het men det var den inte alls den var mer som en paprika dumt att kalla den för chili.



Här är en till som vart omplanterad 4/3 för 2 veckor och 3 dagar sedan från pluggbox, rötterna var otroligt välutvecklade redan, ska man kanske plantera om lite mer ofta??
Detta är en Pink Habanero, nästa år ska jag plantera Habaneros lite tidigare då dom växer jättelångsamt, men dom blir fin och ränner inte iväg som vissa andra chilisar, denna kan dottern få knapra på i sommar tror inte hon rör mina växer något mer då.
Fast hon är faktiskt väldigt duktig med växterna bara det att hon ska ju också flytta runt och pyssa om dom som jag gör vilket inte alltid går så jättebra.
Kanske hon är stor nog i år för att tå testa att så något själv, så har hon egna växter att pyssla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar