2011-05-07

Plantering

Idag planterade jag lite Luktärtor och Rosa majs, testar Roottrainers för första gången. Tycker dom var lite tunna förstår inte hur dom ska kunna hålla i många år, vi får väl se. Var inte alls som jag förväntade mig men det fungerar säkert bra ändå.
Vart besviken på Plantagens jord som fick toppbetyg förra året, den var mycket ljusare och ingen sand i, vet inte om jag tog en annan sort, kan vara så. Jag tog och blandade i lite benmjöl och sand i hoppas att den vart bra, vi får se.

Planterade lite av groddarna som blivit till i kylskåpet, fröna som jag la i kylen 4/3, här kommer lite bilder.

Fritillaria persica "Vit"

Krollilja Gul Tog även upp en Vit Krollilje bebis för att visa hur den ser ut,
planterade lite mera groddar från dom samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar