2011-05-10

Chilin myser i solen

Idag har dom varit ute hela dagen, strax är det dags att ta in dom det börjar bli lite svalt. Flera har jag planterat om i större krukor idag, otroligt vad bra rötterna växer. Om man inte planterar om i tid blir det bara gängliga plantor långa stänger som ränner, har några som är i för små krukor.


Lik Bolivian Rainbow Sweet Cherry
Inca Berry
AJI Cristal


Imorgon kommer en väninna över som ska få adoptera lite plantor, skönt att bli av med några speciellt nu när jag krukade upp ett gäng i stora krukor.

2 kommentarer:

  1. jag blir så avundsjuk, jag har vårdat mina jävla chiliplantor som jag satte i mars och de är i alla fall inte mer än knappt 10 cm. Åh jag begriper inte vad jag skulle gjort annorlunda för de har varit i värme i vårt orangeri, de har haft ljus och inte för stor kruka osv osv...

    Nu hoppas jag vid min svans att bönorna inte tänker bete sig så där när jag snart planterar dem i hinkarna för då kommer jag att gråta!

    SvaraRadera
  2. Oj då, dina plantor är säkert finare än mina, mer kompakta som dom eg. ska vara. Jag sådde i slutet av januari så dom har lite försprång, dina kommer att bli stora dom med, ingen fara med det.
    Det händer otroligt mycket bara på en månad, se bilderna på chilin i tidigare inlägg dom var inte så stora när dom var två månader.

    SvaraRadera