2011-05-31

Planterat Ogräs!!


Här har ni en rosa maskros var tvungen att ta kort på en vanlig annars ser man inte hur stor skillnad det faktiskt är på en rosa och en gul. Dom tillhör olika släkten och ska tydligen inte korsa sig som tur är. Jag var duktig i fjol och plockade de flesta fröna, tror jag. Hade 6 plantor i fjol men bara 2 har dykt upp i år så det verkar inte som om maskros är är superöverlevare ändå.

Jag ska vara snabb med trimmern i år och ta bort så mycket ogräsblommor jag bara kan, tyvärr så fröar Tussilagon nu, man skulle ha slagit av dom också i tid, plockade dock så många blommor jag bara kunde.

Det har mest regnat och varit sol om vartannat, värmen ska tydligen komma till helgen vilket är underbart, chilin vill ut igen.

Har varit och hämtat hästskit som legat ett bra tag, tyvärr med spån men det går nog ypperligt att förbättra med det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar