2011-05-17

Arbetat i trädgården idag, det är underbart!

Hundtandsliljorna har förökat sig mycket bra skulle gärna vilja ha lite andra färger också,
någon som vill ha en gul?


Nya jordgubbslandet är äntligen på G
Flyttade på några lökar Lilium Black Beauty Dessa lökar stod uppe i hyllan där det var för skuggigt köpte dom 2009 så dom har övervintrat bra i min lerjord. Dom har tyvärr aldrig hunnit med att blomma för frosten har tagit dom varje höst, hoppas nu att dom ska hinna med när dom får bo i full solsken hela dagen lång. Dom bor numera nere i nya rabatten. Hade massor med bebislökar också.
Ska nog lägga ut en lök på Tradera.



Så här ser Fritillaria persica Vit ut idag, sådde för ett litet tag sedan.

2 kommentarer:

  1. Hej Hundtandslijla... den var fin =) Den har jag inte sett tidigare? jordgubbsslänten kommer bli fin sen, du måste visa bilder sen när den frodas.
    idag kommer det bli en lång dag hoppas jag =) solen skiner och jag ska äntligen ta hand om mina chilisar som står i boden, dom är sååå små fortfarande! jag är en riktig växtmisshandlare =(. Hoppas du får en skön dag i solen kramis Mari

    SvaraRadera
  2. Ja den är superfin, bladen är så snygga tror faktiskt jag köpt den från Bakker för ett par år sedan.

    Ajaj det lät inge bra med chilisarna, men det kommer fler år och man kan alltid rätta till saker då. Mina är så stora, men så var det inte i fjol....

    Har redan varit ute och grävt runt så jag fick blåsor i handen :-) solen skiner och det är härligt väder.

    SvaraRadera