2011-05-23

Ogräs pyssel och omflyttningar

Någon som har en aning om vad detta kan vara för slags dillpion?

Har stökat runt lite i trädgården mest varje dag, mycket ogräs som måste bort innan dom etablerar sig så dom börjar sprida sig och blir omedgörliga. Måste göda i trädgårdsdelen som jag kallar Nya Rabatten behöver en massa kompost måste få upp mullhalten i min gula lera, ska troligen hämta mig lite välbrunnen hästskit hos en vän hoppas det blir av idag.

Påskliljorna blommar för full även tulpanerna börjar komma lite smått, kommer att lägga in mera bilder på hemsidan, men det är inte klart ännu.


Grävde upp min första Pion den ska få bo i gamla jordgubbslandet med lite annat smått o gott, den samsades förut med Kungsängsliljor som också får flytta med nu blir det förhoppningsvis ogräsfritt ett tag. Satte takpapp i bakkant som borde stoppa en del ogräs och i framkant finns smultron som inte stoppar så bra men jag ville inte störa dom just nu.

Roten på Pionen var så lång så jag delade den i 3 bitar som nu ligger på tork, får se hur jag ska göra med bitarna har hittat på nätet att man ska plantera bitarna till hösten, varför vet jag inte riktigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar