2011-09-04

Fullt upp med flytt

110821 Höll på att glömma att ta en före bild. Var så ivrig att komma igång.
110829 Har börjat plantera lite smått
110904
Jag har haft fullt upp med husköp, flytt och allt som blir runtomkring att flytta på rumpan till en annan ort. Nu kommer en liten uppdatering när det gäller trädgården.

Har flyttat med en hel del växter men ändå bara skrapat på ytan känns det som. Har grävt upp en helt ny rabatt utanför vårat nya hem. Hoppas att det ska bli bra, det blir mest eftermiddagssol men också en hel del från mitt på dagen.

Har lämnat den lilla rabatten som fanns där innan, det är bara ettåringar så till nästa år så blir det annat på den platsen. Har mest planterat Echinacea, Jättevallmo, Hostor och Heuchera det kommer även att bli en del vivor och vårlökar.

2 kommentarer:

  1. Vad händer? Har ni köpt ett nytt hus?
    det har jag missat... GRATTIS vad blev det?
    större? mindre? mera tomt? Visa lite bilder det vore kul att få se =)
    Kram på dig / Mari

    SvaraRadera
  2. Det blev en större gård, vi vart trångbodda. Nu sliter jag för att flytta på samlingen av växter, var och hämtade mera idag.
    Nu återstår det att få ner dessa i backen och hämta mer sen igen. Tycker jag har flyttat rätt mycket men det syns knappt i den gamla trädgården.

    Här finns det mest stora gräsytor, gör någon rabatt nu och gräver ner resten i det gamla potatislandet.

    Mera bilder kommer framöver, hinner inte med allt .....

    SvaraRadera