2011-08-04

Ogräsrensning och foton idag


Innan åskan slog till med skyfall så rensade jag i stenrabatten och tog en massa kort. Har nu uppdaterat hemsidan en del, men det är mycket kvar att göra innan man har kort på alla växter som jag är nöjd med.


Har börjat o ta upp tulpaner och påskliljorna inför våran flytt. Muskarin kommer jag nog att ta upp nu också den ser så tråkig ut i rabatten. Vill få kort på allt innan jag gräver upp alltihopa och delar det som går så det blir massor med fina plantor som kan bytas/säljas och få en plats i våran nya trädgård som är ett oskrivet kort. Har ännu inte fått klart för mig hur jag ska göra med trädgården, just nu är det bara gräsytor mest. Ska i vart fall försöka hålla mig en bit från huset så barnen kan få leka fritt utan att man ska vara rädd att växterna får stryk.

Vad jag kommer att sakna är alla mina stenar, finns inte en enda sten nästan där vi ska bo, men det går säkert att ordna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar