2011-02-26

Omskolning igen

Idag var det dags att ta tag i bricka 1 som jag kallar övrig1. Det var Setaria italica 'Hylander', Abutilon och Gaillardia 'Arizona Sun' som fick egna krukor.
Kolvhirsen satte jag i två krukor så det blir "tuvor" det blir snyggas så när man väl ska plantera ut i trädgården. Denna hirs växte inte lika kraftigt som dom andra, jag var rädd att rötterna skulle löpa längst hela brickan gjorde som tur var inte det, eftersom jag har annat planterat som inte har kommit upp ännu och jag vill helst inte störa dom.

Det som har kommit upp i brickan mer som inte vart omskolat är Jättevallmo 'Royal Wedding' dom får nog vara kvar ett tag till, hela brickan är nu flyttat till ett svalt fönster, vi får se om något mer behagas titta upp.

Igår planterade jag om ifrån pluggbox 3, mera Levendel 'Elegance Ice' hamnade i krukor. Den kom snabbare och växer bättre än 'Hidecote Blue Strain'


1 kommentar: