2011-11-01

Vilken varm höst

Idag efter jobbet så grävde jag ner lite vitlök, vintergäck eranthis hyemalis och Grå klocklilja frittilaria uva-vulpis dom sålde för 10:- förpackningen på ICA närköp och då kunde jag bara inte låta bli att ta två förpackningar av varje.
Eftersom jag var sent ute att hitta vitlöksutsäde så vart det några klyftor från ICA som hamnade i jorden, bättre än inget.....

Jag bara måste vara tidigare ute till nästa år så jag får utsäde av några goda sorters vitlök.

Idag var det runt 10 plusgrader inte illa för 1 november, nu mot kvällningen är det 9,8 ja vad säger man.

1 kommentar:

  1. Ja vist är vädret "sjukt" Men så här hade vi ju för några år sedan, men glömmer så fort! Men jag måste säga att jag föredrar detta väder, även om vi får det blött och rått ute. Men man slipper halka runt och skrapa rutorna på bilen. Många av mina växter står fortfarande kvar i växthuset, nu är det hög tid att bära in dom i boden.
    Med den värme vi nu har, kanske din vitlök ändå hinner sätta rötter. Vitlök kommer du få hur som helst =) även om dom kanske kommer bli små.
    ha en skön helg kramis Mari

    SvaraRadera