2011-10-05

Påsarna tar aldrig slut

Jag gräver och gräver, tyvärr hinner man inte göra det varje dag, men idag fick jag möjlighet att gräva ner en massa på kvällen. Törs inte räkna hur många påsar det är som jag har grävt ner, med en till tre sorters växter i varje. Tog alla tomma idag och stoppade ner dom i en hel påse det vart 2 fulla påsar med tompåsar. Använder mig av fruktpåse från ICA, köpte två rullar när jag visste att vi skulle till att flytta.

Nu börjar det bli lite panik att få ner dom sista växterna som jag har flyttat, så nu tog jag en bit av en rabatt och gräver bara ner dom där det finns plats. PHU var tvungen att sluta för kvällen när jag inte längre kunde se vad som stod på lapparna, för varje växt har förståss sin egen namn lapp.

Skulle tro att hälften är flyttat nu, och det är inte så många påsar kvar att få ner. Vilken tur att det har varit en lång höst och att inte kylan har slagit till ännu. Här har det inte varit frost ännu, Dahliorna blommar ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar