2011-06-27

Underbara buske smultronschersmin

Idag var jag iväg och handlade denna buske som jag bara var tvungen att ha för när jag var till trägdårdshandeln sist så hade dom denna men jag vart för snål, busken har varit i mina tankar sedan dess och idag slog jag till, köpte den med presentpengar jag fick av min far.

Har ni inte doftat på denna buske är det ett måste, det luktar som värsta smultronängen, denna buske måste vara vid en uteplats där man sitter och njuter av denna underbara doft som kommer då och då insvepande. Blundar man en stund så ser man en underbar äng och solen bara skiner på en. Det luktar 100% smultron, som om man hade en jätteskål full med smultron brevid en.

Tyärr så har denna snart blommat över och då den är lite spretig ska den klippas tillbaka lite så den blir lite mera buskig, nästa år kommer den att vara mycket efterlängtad.

1 kommentar:

  1. GRATTIS! =) Vist är det härligt att få tag på en växt man länge gått och suktat på =). Hur stor blir den?
    kramis / Mari

    SvaraRadera